Journal of Applied Managerial Market Research

سال چهارم، شماره 12، پاییز 1397

مديريت زنجيره تامين: تعريف، تاريخچه، اهداف، فرايندها، مزايا و موانع 

نویسندگان: عباسعلی میان آبادی 

چکیده: 

برای محيط هميشه در حال تغييراين دوران و تغيير در شيوه تعاملات شركت ها با تامين كنندگان و مشتريان و پيچيدگی بازارها، كاهش دوره عمر محصولات و اهميت يافتن زمان پاسخگويی به مشتريان و افزايش انعطاف پذيری، زنجيره تامين عاملی حياتی برای رقابت پذيری سازمان ها می باشد. بنابراين شناخت زنجيره تامين و اجرای آن كمك به تعالی سازمان و عملكرد بهتر می كند. در اين مقاله سعی شده تحولات زنجيره تامين، فرايندهای اجرای آن، مشكلات و منافع مورد بررسی قرار گيرد.

واژگان کلیدی: زنجیره تامین، بازار، عمر محصول، رقابت ­پذیری، تعالی سازمانی، عملکرد سازمانی.